NOVINKY
TISKOVÁ ZPRÁVA      14. 05. 2020

Od 1. července 2020 se změní způsob přihlašování do Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného

Praha, 14. května 2020 – Od 1. července 2020 budou uživatelé Zákaznické samoobsluhy systému elektronického mýtného potřebovat pro přihlášení některý z identifikačních nástrojů, který je akreditovaný Národním bodem pro identifikaci a autentizaci (www.eidentita.cz). Cílem změny je zajistit vyšší standard bezpečnosti pro citlivá data dopravců i provozovatele mýtného systému.

Národní bod pro identifikaci a autentizaci www.eidentita.cz poskytuje aktuálně tři identifikační nástroje, které prošly akreditací a poskytují požadovaný stupeň zabezpečení. Uživatelé Zákaznické samoobsluhy tak budou muset zvolit od 1. července pro přihlášení jeden z těchto způsobů:

  • přihlášení prostřednictvím eObčanky – občanský průkaz s čipem a datem vydání od 1. 7. 2018,
  • přihlášení prostřednictvím Uživatelského účtu portálu www.eidentita.cz (užití jména, hesla a autorizační SMS),
  • přihlášení prostřednictvím čipové karty Starcos od společnosti První certifikační autorita

O potřebných změnách budou dopravci informováni prostřednictvím dvoukolového direct mailu, prostřednictvím POS materiálů na obchodních místech i vybranými komunikačními nástroji sdružení ČESMAD Bohemia. V informační kampani jsou dopravci upozorněni na nutnost obstarání některého z akceptovaných identifikačních prostředků před 1. červencem 2020.

Změny proběhnou podle zákona č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci, a přihlášení do Zákaznické samoobsluhy nebude po 1. červenci 2020 bez požadovaných identifikačních prostředků možné. Změna se dotýká přibližně 18 tisíc českých dopravců.

Kompletní informace i detailní návod k novému systému přihlášení naleznou dopravci na www.mytocz.eu/cs/nia.

Design by KRAFT digital